Programy lojalnościowe firm pożyczkowych – kiedy warto korzystać?

Pozabankowe firmy udzielające pożyczek online stawiają na konkurencyjność i przywiązanie klienta do siebie. Dlatego, oprócz darmowych chwilówek lub udogodnień takich, jak pożyczki bez przelewu weryfikacyjnego, stawia się na programy lojalnościowe. Nie dotyczą one, rzecz jasna, wszystkich firm, ale systematycznie zyskują na popularności.

Extra Portfel logo
Chwilówka ExtraPortfel
3.8 (75.79%) 57 ocen
Kwota pożyczki

100 - 3000 zł

Czas na spłatę

5 - 45 dni

kuki.pl logo
Pożyczki Kuki
3.6 (72.8%) 25 ocen
Kwota pożyczki

250 - 3000 zł

Czas na spłatę

1 - 30 dni

Czym są programy lojalnościowe?

Programy lojalnościowe znane są głównie dzięki wielkim sieciom handlowym, oferującym klientom atrakcyjne nagrody w zamian za regularne zakupy, co w konsekwencji ma budować pozytywne relacje na linii klient-usługodawca. Podobnie funkcjonuje to w firmach pożyczkowych i ma za zadanie z jednej strony budować dobry wizerunek firmy w oczach klienta, a z drugiej – przyciągać do niej atrakcyjnych klientów.

Kto może korzystać z programów lojalnościowych?

Jednym słowem: każdy. Są jednak jakieś „ale”. Jak sama nazwa wskazuje – program lojalnościowy skierowany jest dla klientów lojalnych, czyli takich, którzy pożyczali więcej niż jeden raz. Znaczenie kluczowe ma w tym wypadku też fakt terminowej spłaty pożyczki. Niespłacenie lub spłata nieterminowa w zasadzie wyklucza takiego klienta.

Gdzie szukać programów lojalnościowych?

Program lojalnościowy idzie w parze z konkretną ofertą firmy. Wybór odpowiedniej firmy i najdogodniejszej oferty ułatwią opinie ekspertów i profesjonalne rankingi pożyczek, które pomogą zestawić i porównać oferty najlepszych dla danej grupy klientów firm.

Co można zyskać?

W ofercie firm pożyczkowych znajduje się kilka podstawowych form gratyfikacji lojalnych klientów, zwanych często pakietami korzyści. Są to

• większa kwota pożyczki i dłuższy okres spłaty
• niższe koszty pożyczki
• dostęp do bazy wiedzy
• bezpośrednie bonifikaty finansowe

Nie zawsze należy się spodziewać tego, iż program lojalnościowy będzie usystematyzowany, czy wyrażony w sposób zawarty w sztywnych ramach. Często bywa tak, iż firmy co jakiś czas uruchamiają promocje dla stałych klientów. Ci, którzy mogą wykazać się lojalnością wobec marki, otrzymują wtedy spersonalizowane oferty promocyjne. Postępuje tak jedna z większych marek, NetCredit.

Poleć pożyczkę znajomym i zarabiaj z VIA SMS

Klient VIA SMS, posiadający już jedną spłaconą pożyczkę w firmie, może polecić chwilówkę online swojemu znajomemu i otrzymać 50 złotych, jeżeli znajomy tę pożyczkę zaciągnie. Dziennie można wysłać aż 30 zaproszeń, więc teoretycznie może być to zarobek w wysokości 1500 złotych. Są tylko dwa warunki: niezaleganie ze spłatą i wysłanie zaproszenia do osoby, która jeszcze nie jest klientem VIA SMS.

Niższe koszty dla klientów w Pożyczka Plus

Najczęstszą i najbardziej korzystną dla klienta formą programu lojalnościowego jest obniżenie kosztów przyszłej pożyczki. Dobrym przykładem jest firma Pożyczka Plus i jej pakiet Korzyści Plus. Nie tylko oferuje ona pierwsza pożyczkę za 10 złotych, ale także wyróżnia klientów powracających obniżenie kosztów pożyczki nawet o 50% w zależności o liczby spłaconych pożyczek. Stałym klientom przyznawane są kody rabatowe, które potem wystarczy wpisać we wniosku.

Pożyczki odpowiedzialne, czyli darmowa edukacja finansowa w Wonga

Aby programy lojalnościowe miały sens, pożyczkobiorca musi być osobą odpowiedzialną. Niektóre marki, w zamian za aktywność pożyczkową, oferują swoim klientom platformy edukacyjne lub nawet konsultacje z doradcą finansowym, który doradzi w tematach związanych z oszczędzaniem, planowaniem budżetu, zarządzaniem zasobami pieniężnymi i kwestiami bezpieczeństwa.

Wonga jest autorem projektu kapitalni.org i powiązanego z nią Programu Korzyści, gdzie klient zyskuje dostęp do konkretnej i użytkowej wiedzy dotyczącej pożyczek i szeroko rozumianych finansów. Dostęp do materiału uzależniony jest od ilości zaciąganych pożyczek i terminowości spłat. Zapewnia to również awans do wyższych sektorów klientów, co owocuje zniżkami na kolejne chwilówki lub bezpośrednim zwrotem pieniężnym na konto klienta.

Czy klient rzeczywiście zyskuje na takim rozwiązaniu?

Tak, ale pod pewnymi warunkami. Klienci, których zadowalają niskie kwoty pożyczki będą celować w darmowe chwilówki, by uniknąć kosztów związanych z pożyczaniem. Poza tą grupą znajdują się jednak osoby, które planując swój miesięczny budżet zakładają pewne nieprzewidziane wydatki, których kwota darmowej chwilówki nie pokryje. Dla takiego klienta korzystne może być związanie się z jedną firmą. Nie tylko będzie to budowanie wizerunku klienta zaufanego, co ułatwi uzyskanie kolejnej pożyczki, lecz także systematyczne zwiększanie limitu pożyczkowego, długi okres spłaty, czy mniejszą prowizję za udzielenie pożyczki.

Niezależnie od tego, programy lojalnościowe nie powinny być wyznacznikiem wyboru najlepszej oferty firmy pożyczkowej. Nie gwarantują też klientowi bezwarunkowo bezproblemowej spłaty pożyczki i w każdej sytuacji należy liczyć się z konsekwencjami niespłacenia pożyczki. Programy lojalnościowe są jedynie bonusem dla tych, którzy wiedzą, jak pożyczać odpowiedzialnie, a poszczególne bonifikaty mogą być ułatwieniem wyboru odpowiedniej firmy pożyczkowej, nie zaś przyczyną tego, by w ogóle pożyczkę zaciągnąć.

Programy lojalnościowe firm pożyczkowych – kiedy warto korzystać?
5 (100%) 2 ocen